Asa Kehidupan




Google image



Aku selalu bertanya...

Adakah yang menerima..
Bertapa dimana dan dimana
Dibawah purnama aku terlena


apakah ini hanya sesaat..

Atau akan bermamfaat..
Semua manusia pada berminat...
Hanya aku sufi kecil yang taat...


gubraaaaak...

Kulihat Cermin patah dan retak..
Bayi, anak-anak dan bapak bapak...
Semua memiliki watak tak bisa dielak..


Tahun dua ribu

Anak dan ibu selalu bersatu..
Hanya seekor kangguru..
Kenapa aku selalu yang diburu...?


Ayat ayat yang suci...

Moral para ibu tiri...
Sering di caci dan dimaki sering pula di puji
Begitulah kehidupan yang hakiki...


Engkau juliat dan akulah sang romeo..

Ini hanya kata burung Beo...
Melihat dirimu berjalan keseleo...
Aku bertarung selalu kaO..


Selalu ada asa dimana ada rasa...

Selalu ada iba di setiap meminta...
Adakah engkau dengar apa yang aku pinta...
Tidak mengapa engkau kabulkan atau engkau tunda...


Tahukah kamu apa yang aku rasa...
Kedewasaan kini mulai membara...
Akan kah setiap cita ini bergantung pada yang kuasa..?
Tak perlu kau risau dan gundah rasa...


Jadialh manusia...
Jangan jadi penguasa..
Harta tahta dan wanita..
Itulah hidup yang berbahaya

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »